A Budapesten 2019. november 26-án megtartott fogyasztóvédelmi referensek wokshopján több mint harminc fogyasztóvédelmi referens, valamint fogyasztóvédelmi szakértők vettek részt.
A Budapesten 2019. november 26-án megtartott fogyasztóvédelmi referensek wokshopján több mint harminc fogyasztóvédelmi referens, valamint fogyasztóvédelmi szakértők vettek részt.
A workshopot Dr. Suhajda Zsuzsanna, a FORE alelnöke nyitotta meg, aki a fogyasztóvédelmet érintő aktualitásokról beszélt. Fontosnak tartotta, hogy újjáalakult a Fogyasztóvédelmi Tanács, amelynek egyik felkért tagja a FORE elnöke. Elmondta továbbá, hogy a következő évben több új szabályozással is meg kell majd ismerkedniük a fogyasztóvédelmi referenseknek. Az Európai Unió Tanácsa által 2019. áprilisában elfogadott „New Deal for Consumers” csomagja ugyanis több fogyasztóvédelmi területet érint. Kiemelte ezek közül a határokon átnyúló elektronikus kereskedelem szigorúbb ellenőrzésére vonatkozó hatósági jogkör bővülést és a „kettős minőségre” vonatkozó szabályozás megteremtését.
A Praktiker Magyarország Kft.-nél több éves munka során kialakított a fogyasztóvédelmi referensek feladatainak jó gyakorlatait Borsfay Szilvia „Az év fogyasztóvédelmi referense" 2018. év Innovációs különdíjasa, a Praktiker Magyarország Kft. minőségbiztosítási és fogyasztóvédelmi munkatárs, fogyasztóvédelmi referense osztotta meg a jelenlévőkkel. Elmondta, hogy a fogyasztóvédelem szerepe napjainkban egyre inkább felértékelődik, köszönhetően a megnövekedett kínálatnak, a vásárlási szokások megújulásának, továbbá az egyre nagyobb forgalmat bonyolító e-kereskedelemnek. Hangsúlyozta, hogy ezért a fogyasztóvédelem szerepének növekedésével az azt művelők feladatai is egyre jelentősebbé válnak. E szereplők között meghatározó a fogyasztóvédelmi referenseké. A Praktiker Kft.-nél a törvényi előírásoknak megfelelően valamennyi áruházban alkalmaznak fogyasztóvédelmi referenst, aki egyéb feladatai ellátása mellett végzi a referensi feladatait is. A Praktiker az áruházvezető helyettesek referenssé képzését preferálta, abból a megfontolásból, hogy megfelelő hatékonysággal valósuljon meg a fogyasztókkal, az áruházvezetéssel, a minőségbiztosítással, valamint a fogyasztóvédelmi hatóságokkal és a békéltető testületekkel való kapcsolattartás. Kiemelte, hogy nemcsak az aktív értékesítési pontokon, hanem az ún. webshopokban is van képesítéssel rendelkező fogyasztóvédelmi referens, csakúgy, mint a Központi Minőségbiztosítási Osztály munkatársai között.
A fogyasztóvédelmi referensek jó gyakorlatainak bemutatását követően a fogyasztóvédelmi referensek a jelenlévő fogyasztóvédelmi szakértőkkel Szalkai Péter FORE főtitkár moderálásása mellett az ügyfélszolgálat, panaszkezelés, minőségi kifogás intézésének szabályai és gyakorlatairól és apiacfelügyeleti ellenőrzések és vizsgálatok tapasztalatairól konzultáltak.